Telenor styrker sit brand, ved at hjælpe børn med at få en god digital opvækst

Fra min plads på bag-scenen, mærkede jeg en klump i halsen, da 1.400 børn brølede af begejstring inde i salen. Jeg var taknemmelig over at være med til at samle så mange om noget vigtigt og at kunne gøre mit til, at skabe en bedre barndom for landets børn, ved at hjælpe dem til at kunne færdes trygt på digitale medier.

En vigtig indsats sættes i gang

TN 1

På scenen, tog Sofie Østergaard en fyldt koncertsal i Tivoli, gennem en inspirerende dag med engagerende og lærerige indlæg. En dag der var opstarten på Telenors #digitalpænt indsats, der siden 2016 har skabt positive forandringer blandt danske skolebørn, samt styrket Telenor som brand.

I samarbejdet med Telenor fra 2016-2023 har knap 40.000 børn gennemført #digitalpænt-programmet. I evalueringerne har lærere givet udtryk for, at tiltagene skaber positive forandringer, og flere føler sig motiveret til at arbejde videre med emnet. #digitalpænt bidrager også til at gøre Telenors medarbejdere stolte over at være ansat hos Telenor.

Alle har ret til en god digital barndom

TN 4

Med en konsekvent fokus på, hvad der skal til for at give børnene bedre forudsætninger for at færdes trygt online, har #digitalpænt indsatsen opnået en høj grad af troværdighed blandt målgruppen. Det har derfor været et naturligt skridt for Telenor, at formulere en holdning om at “Alle børn har ret til en god digital barndom”.

Telenor har, som kommerciel virksomhed vist, at de forstår hvad det vil sige at vise menneskelighed og personlighed i en indsats, der berører noget der har stor betydning for målgruppen. 

I samarbejdet har vi derfor været bevidste om den kommercielle værdi, der ligger i #digitalpænt indsatsen. Og at indsatsen er afhængig af den kommercielle forretning. For jo flere mennesker Telenor forbinder, jo flere og jo større positive forandringer kan de skabe med #digitalpænt. De to indsatser hænger uløseligt sammen og fungerer samtidig kun, hver for sig, hvis Telenor er tydelige i det de gør og tro mod det de vil opnå. Det har de, i høj grad, lykkedes med.

Tiltag der skaber positive forandringer

TN 3

#digtialpænt indsatsen står på et solidt fundament af viden og erfaring, samt en føling med hvordan børn agere når de er online.

Tiltagene har skabt opmærksomhed om de udfordringer der er når børn færdes på digitale medier, en øget bevidsthed blandt både børnene og deres lærere, om hvilke konsekvenser handlinger kan have, for derved at gøre det muligt selv at gøre noget for at man selv og andre får bedre digitale oplevelser.

Engagerende undervisningsmaterialer

TN 2

Jeg har leveret strategisk sparring, samt bidraget til at formulere #digitalpænt som Telenor Danmarks CSR-indsats. Jeg har årligt leveret koncepter og interaktive undervisningsmaterialer, henvendt til børn i 4. 5. og 6. klasse.

En fortælling der styrker brandet

Det leverede jeg...

Jeg har hjulet Telenor med at formulere en strategi for programmet, udviklet titlen og formuleret deres holdning. Jeg har udviklet koncepter og leveret komplet produktion af de de årlige indsatser. Jeg har leveret film til både instruktion, awareness og rekruttering og jeg har leveret content til kommunikation af tiltagene på sociale medier.

Samarbejder:
Peter Josef Kuczynski (spildesign), Lars Just (foto), Peter Fröhlich (film), Heidi Volke (tekst og koncept)